Wah..baca tajuk je pun rasa semacam. Apa yang silap tu yer??
 
Hari ni saya nak kongsikan tentang nutrisi dan tenaga yang diperlukan oleh wanita yang menyusukan anak. Ramai yang fikir wanita mengandung memerlukan lebih nutrient (at makanan) dan tenaga daripada wanita biasa dan yang menyusukan anak. Sebenarnya anda SILAP!!! Wanita menyusu memerlukan lebih nutrient dan tenaga berbanding wanita biasa dan yang sedang mengandung.
 
Sebab itu kita lihat ramai di kalangan ibu-ibu yang bersungguh-sungguh menjaga kesihatan, pengambilan pemakanan sihat dan juga mengambil suplemen semasa mengandung, tapi mengabaikannya semasa menyusukan bayi. Ingat lagi tak semasa mengandung kita dibekalkan vitamin asid folik, Minyak ikan DHA EPA, kalsium dan sebagainya.. tak lupa juga pastinya kita akan minum susu ANMUM dan sebagainya untuk menampung keperluan yang diperlukan.. tapi bagaimana sekarang ketika menyusukan bayi??
 
Jom kita semak, adakah pengambilan zat makanan/ nutrient dan tenaga mencukupi untuk menampoung keperluan kita yang sedang menyusukan bayi.

Bayi akan mendapat segala zat makanan yang diperlukan melalui susu ibu.  Segala zat-zat yang diperlukan diserap daripada badan ibu. Maka jika ibu tidak mengambil zat makanan yang mencukupi, maka badan ibu yang akan mengalami 'kesengsaraan' akibat kekurangan zat makanan tertentu.

Pengambilan makanan sihat seperti buah, sayuran, serat serta snek berkhasiat sangat-sangat digalakkan untuk memenuhi keperluan zat makanan ibu menyusu.

Set Menyusu Euphoria - Shaklee

Oleh sebab itu, jika ibu-ibu  khuatir pengambilan makanan harian tidak dapat memenuhi keperluan zat makanan dan tenaga yang diperlukan, maka ibu-ibu boleh mengambil suplemen/ vitamin (makanan tambahan)

Apa yang ada dalam set menyusu Euphoria dan menjadi pilihan MAJORITI ibu-ibu di MALAYSIA?? 

Vitamin C - membantu meningkatkan antibodi dan mengandungi kolagen untuk kecantikan kulit
B complex - Anti Stress, mengandungi asid folik dan juga untuk kecantikan dalaman.
Vitalea - mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan.
Alfalfa - Membantu mempercepatkan penghasilan susu dan menghilangkan keputihan
Energizing Soy Protein - Membekal protein iaitu 9 jenis asid amino penting badan dan bertindak sebagai Energy booster serta memekatkan susu. Merupakan BEST SELLER PRODUCT!!
Ostematrix - Kalsium yang dirumus bersama Vitamin D dan magnesium untuk penyerapan kalsium yang maksimum oleh badan. Memudahkan bangun pagi, juga mengelakkan kejang dan sembelit.

Berikut adalah sebahangian TESTIMONI PENGGUNA SET MENYUSU EUPHORIA YANG BERPUASA HATI..
(Nak letak sume kang sampai esok pun xabes baca...hehe) 

Farehah Husni (Nama Facebook)
skang ni pagi: susu kuning. petang: susu ijau hehe! kwn2 opis pelik je tgok susu pekat smcm =) 1 lg yg sy prasan, adam muqris makin bulat sejak consume set b ni hehe! i loike!!

Mazni Puteri 
(Nama Facebook) 
Dah seminggu amalkan Tips Eksklusif yang diberi Azrin Mohd. Alhamdulillah, hari ni baru nampak hasil. Selalunya pam kali ke-2 di ofis akan dapat lebih sikit dari pam yg pertama. Tapi, hari ni dapat lebih. Excited sangat ni! Moga2 dimurahkan rezeki Sakinah...

Azilah A Rashid
(Nama Facebook) 

saja2 nk kongsi ngan pengamal set bf shaklee..sy telah mula kenal shaklee ni pada nov 2010 dr blog Norita Mohd Idris.. sblm amik set b sy dpat pam 3oz satu sesi..tp setelah beberapa hari consume set b sy dapt 8oz satu sesi..so sedikit sebanyak shaklee mmg membantu meng-upkan BM sy..anda plak bagaimana? jom la kta kongsi pengalaman ngan set bf ni..

---------------------------------
Bagaimana dengan anda? Agak-agak cukup tak pengambilan zat makanan dan tenaga seharian anda?? Jika semasa mengandung kita sangat menitikberatkan pengambilan zat makanan yang mencukupi, kenapa apabila menyusu kita abaikan???

Untuk maklumat lanjut, sila sms 0199805803 atau Facebook: hafsah mardhiah untuk keterangan lanjut dan konsultasi percuma.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 



Feel free to share!



Apa Kata Anda